Producătorul italian de mașini sport de lux Ferrari a dezvăluit detalii despre planurile sale de a lansa prima sa mașină electrică în 2025, pe fondul încercărilor companiei de a atinge neutralitatea carbonului până în 2030.
Mașina electrică va da tonul viitoarelor mașini ecologice ale Ferrari, a declarat CEO-ul Benedetto Vinha.
Compania italiană intenționează să genereze 60% din vânzările sale din mașini hibride și integral electrice până în 2026.
Ferrari se așteaptă ca această cotă să crească la 80% până la sfârșitul deceniului.
Ferrari are deja patru modele hibride. Primul SF90 Stradale, care are 1.000 de cai putere și un preț de 513.000 de dolari, a fost lansat în 2019 și se bazează pe experiența companiei în Formula 1.
Motoarele electrice și bateriile pentru viitoarele vehicule electrice Ferrai vor fi create la baza companiei din Maranello, informează TechCrunch.
Ferrari este una dintre ultimele companii din segmentul de lux care a produs o mașină electrică. Bugatti, Bentley, Lamborghini, Rolls-Royce, Aston Martin și McLaren plănuiesc să producă doar mașini electrice până la sfârșitul deceniului.
Aceștia se confruntă cu o provocare comună – menținerea exclusivității mărcii pe măsură ce trec de la motoare mari cu ardere internă la baterii.
Potrivit Ferrari, mașina electrică a companiei se va distinge prin greutatea, sunetul, saturația puterii motorului și experiența emoțională. Cu toate acestea, marca veche de 75 de ani va adera la filozofia sa de lungă durată de a oferi exclusivitate.
„Noi, cei de la Ferrari, livrăm întotdeauna cu o mașină mai puțin decât cere piața”, a spus Vinya. „Pot să vă asigur că acest lucru nu se va schimba niciodată”.
Ferrari intenționează să-și dezvolte vehiculele electrice prin parteneriate strategice care oferă acces la tehnologie fără a afecta negativ profiturile companiei.
Ferrari a mai anunțat că va prezenta primul său model SUV electric Purosangue în septembrie. Vânzările sale sunt de așteptat să înceapă la începutul anului viitor, cu un preț de pornire de aproximativ 300.000 de dolari.
Rentabilitatea în segmentul SUV-urilor este aproape garantată datorită cererii în creștere a consumatorilor și a marjelor mari de profit. Cel mai apropiat concurent al lui Purosangue, Lamborghini Urus, a devenit cel mai bine vândut model al mărcii la scurt timp după lansare. Primul model SUV al Maserati a reprezentat 60% din vânzările mărcii.
Cu toate acestea, Ferrari a anunțat că Purosangue va reprezenta mai puțin de 20% din vânzările sale.